Monday 6 August 2007

《Die Hard 4.0》


回憶集體統一化的年代,睇《Die Hard》,應該都算係集體回憶了。我個世代,就連我呢類男性荷爾蒙偏低人仕看畢《洛奇》、《虎膽龍威》後,都不禁笠住白背心走落街跑番兩轉充當三數個字男子漢,其影響力之深遠可想而知,所以當經典回歸,二話不說即時仆入場集體回憶一番。

荷里活 B級片最常見橋段首推殺人魔、喪屍異變莫屬,勝在大橋易諗又大堆藉口灑鹽賣血,套套熟口熟面,又出奇地睇親都盡慶離場,皆大歡喜,相同信條用在官能動作片的話,恐怖份子就頂替了喪屍殺人魔成為曝光率最高奸角,《Die Hard 4.0》乃最典型官能動作片,上述條款自然不可劃決,今回恐怖份子搭上電腦黑客入侵國家系統搞破壞,我小人地認為導演想借此重申《Die Hard》系列跟得上時代發展才走上黑客之路,但橋段乍似新潮實則陳年老土,遠在古早前由發瘟溫兆倫主演的港產片《信有明天》已經有類近橋段,為尋找新思維而入場人仕請移玉步到隔離映院覓第二春。

橋係舊,但作為老主顧依舊照單全受。

《4.0》全片百多分鐘,導演大概只用了開首五分鐘來交代事件源頭,其後不斷出現三分一大炸、十分一勁炸場口,其中首推主角麥堅殺入行車隧道再飛車撞直昇機一幕,又癲又狂,睇得人熱血沸騰,另一幕布斯韋里士大戰 Maggie Q 亦係一絕,布斯從兩三樓被打跌落街,有仇報仇樓梯懶得行直接隨處搶車直撞上樓,喪到無以復加地步,勿以為這都是濫炸無內涵,典型動作西片,就應該有這種係唔係都爆的勇氣,所謂邏輯,求求其講得通就可以,最怕新派動作片來回穿梭一大堆文戲悶戲來試圖將全片合理化,弄得兩家茶禮都食唔盡,何苦?

主角麥堅的燥底特色布斯演得駕輕就熟無啥好挑剔,惟獨大反派稍嫌未夠陰險乞人憎,可能全片大量篇幅描述麥堅歷險過程,奸角的「功績」反倒有點被忽略,始終此類英雄主義味濃的電影,作為大反派的沒多餘色心又或不親手幹番兩三件掃射平民的行為都不能算是稱職,沒了痛心疾首的犯眾憎行為,觀眾投入感減半,所以當主角幹掉奸狗時,一點罪有應得的心情都沒有,反倒有種「咁雞架條大佬」的感覺;電影另一賣點 Maggie Q,老實講句,一向對其有嚴重偏見,看畢全片,印象分依舊未能跟演技成正比,仍舊得我憎,搵佢演反派最岩我口胃。

散場,做完 Spa一樣精神爽利身心愉快,官能片就應該有這種療效才稱得上成功,今次《Die Hard 4.0》已經爆得好狂、玩得好盡,假若未來日子還要再拍第五集的話,火箭穿梭機相信走唔甩了。

3 comments:

Anonymous said...

睇die hard4.0我最留下印象既場口有 :
1.開頭bruce willis摌架車上去撞架直升機;

2. maggie q 個背影好slim,好靚;

3. 仲有就係個奸角用左歷代美國總統既演說片段來做佢既勒索內容...
呢條橋令我諗起0係董伯伯仲係做緊特首既時候,我曾經諗過從佢演說過既內容度,拾出所需字音,然後剪成一首歌,跟住放上網又好,點都好...不過後來太大工程,結果冇做到..-_-"

Anonymous said...

我都覺得個奸角唔夠奸,我仲同朋友講,呢個就係奸角?佢d表情要再培訓下囉...
不過呢類片種都係睇子彈橫飛但主角永遠都唔中槍...
另,尋晚睇左戰狼300 VCD, 好正!

Anonymous said...

Well written article.